Από το ναυπηγείο της Μιτζέλας… στις θάλασσες του Αιγαίου

ΟΙ ΑΔΕΡΦΟΙ ΚΟΥΡΗ ΜΙΛΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ

Γεννήθηκαν μέσα στο καρνάγιο. Από μικρά παιδιά είχαν να κάνουν με τους ταρσανάδες. Τα παιδικά τους χρόνια και όλες οι θύμησες τους είχαν να κάνουν με την επισκευή καραβιών. Σήμερα πλέον από τις επισκευές… πέρασαν στην κατασκευή πλοίων.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Ο λόγος για τους αδερφούς Σαράντη, Σταύρο και Κυριάκο Κούρη, οι οποίοι βλέποντας το 2009 πως η κρίση έχει χτυπήσει και τη δική τους πόρτα, πήραν το ρίσκο, αξιοποίησαν το ναυπηγείο που διατηρούν στην Αμαλιάπολη για την κατασκευή καραβιών και σήμερα καμαρώνουν για την κατασκευή πλοίων που «σκίζουν» τις θάλασσες του Αιγαίου. Μόλις προ ημερών έγινε η καθέλκυση του 10ου καραβιού που φτιάχτηκε από τα χέρια τους. Μιλούν για αυτό στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ με υπερηφάνεια, καθώς αν και εμπειρικοί ναυπηγοί έχουν καταφέρει να μεγαλουργούν, απασχολώντας στην επιχείρησή τους 70 άτομα μόνιμο προσωπικό.

Όλα τα πλοία τα θεωρούν «παιδιά τους». Κάθε φορά που ολοκληρώνεται η κατασκευή ενός σκαριού στο ναυπηγείο τους, το οποίο είναι μία καθαρά οικογενειακή επιχείρηση, γίνεται γιορτή. Εκτός από τους ίδιους, τους εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρείας που κάθε φορά συνεργάζονται, στο ναυπηγείο μαζεύεται και κόσμος από την περιοχή της Μιτζέλας αλλά και το Τρίκερι που είναι η γενέτειρα τους. Όλοι μαζί συμμετέχουν στην καθέλκυση του νεότευκτου πλοίου, που είναι μία δύσκολη και κοπιαστική δουλειά, γιατί είναι η πρώτη φορά που το πλοίο πέφτει στη θάλασσα.

«Κάθε φορά που γίνεται μία καθέλκυση, για εμάς είναι σαν την πρώτη φορά», τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Σαράντης Κούρης, ο οποίος μαζί με τα άλλα δύο του αδέρφια, από το πρωί μέχρι το βράδυ δουλεύουν στο ναυπηγείο για να τελειώσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα οι νέες παραγγελίες των πλοιοκτητριών εταιρειών με τις οποίες έχουν συνάψει συμφωνίες.

Η απόφαση, προκειμένου το ναυπηγείο που διατηρούσαν από το 1989 στην περιοχή της Μιτζέλας να επεκτείνει τις δραστηριότητές του εκτός από την επισκευή και στις κατασκευές, πάρθηκε αρχές του 2010. «Βλέπαμε σταδιακά πως υπήρχε κάμψη και πως η πορεία θα ήταν φθίνουσα αφού είχε αρχίσει η κρίση. Αποφασίσαμε να ρισκάρουμε και τελικά δικαιωθήκαμε», υπογραμμίζει ο Σαράντης Κούρης, και μαζί με τον Κυριάκο και τον Σταύρο άρχισαν να σχεδιάζουν τα νέα τους βήματα. Λίγο αργότερα ήρθε η πρώτη παραγγελία από οικογένεια πλοιοκτητών που τους εμπιστεύθηκε και έτσι ξεκίνησε η κατασκευή του πρώτου πλοίου, το οποίο δρομολογήθηκε στον Πειραιά και αργότερα πουλήθηκε στη Χιλή.

Μετά από έξι μήνες, ήρθαν άλλες δύο παραγγελίες και έτσι κατασκευάστηκαν το «Πρωτοπόρος 5» και το «Πρωτοπόρος 6», ακολούθησε το «ΑΝΑΣΣΑ Μ» που πραγματοποιεί σήμερα δρομολόγια Θάσο-Κεραμωτή, το «Πρωτοπόρος 8», ενώ υπό κατασκευή είναι άλλα δύο καράβια αντίστοιχων πλοιοκτητριών εταιρειών.

 

Ξεκίνημα από το Τρίκερι

Το ναυπηγείο στη Μιτζέλα μπορεί να είναι για τα τρία αδέρφια το «γέννημα-θρέμμα» των ονείρων τους, όμως η οικογενειακή παράδοση στη ναυπηγική ξεκινάει από την Αγία Κυριακή Τρικερίου. Στην περιοχή η οικογένεια διατηρεί πάππου προς πάππου και εκεί ναυπηγείο, το οποίο πέρασε από τον παππού στο γιο και κατόπιν στον πατέρα των τριών αδερφών, που ήταν ο αρχηγός μίας πολυμελούς οικογένειας με εννιά παιδιά.

Τα υπόλοιπα παιδιά παραμένουν στη βάση τους και ασχολούνται επίσης με τη ναυπηγική. «Για εμάς το ναυπηγείο είναι η ζωή μας. Μάθαμε να δουλεύουμε πάνω σε συγκεκριμένα πράγματα και αυτό ευτυχώς μέχρι σήμερα μας βγήκε σε καλό», λέει καταλήγοντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Σαράντης Κούρης.

 

 

Πηγή: Πλοία από βολιώτικα χέρια

Απάντηση: Αφήστε ΕΔΩ το σχόλιό σας, αποφεύγοντας τα υβριστικά σχόλια